بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته مکانیک

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته مکانیک

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته مکانیک

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته مکانیک

 

مهندسی مکانیک ( به زبان آلمانی Maschinenbau) از مهمترین و بنیادی ترین رشته های مهندسی در جهان است. کشور آلمان به عنوان بازوی صنعتی اروپا دارای زیرساخت آموزشی مناسب و دانشگاه های برتر مهندسی در جهان می باشد. تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان، سطح بسیار بالای اساتید، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و کمک هزینه های مختلف برای ادامه تحصیل ، آلمان را گزینه اول دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته مکانیک نموده است. لازم به ذکر است که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در آلمان می توانند به مدت 18 ماه در آلمان اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند. در این مطلب تحصیل در مقاطع مختلف رشته مهندسی مکانیک و دانشگاه های مطرح آلمانی را در این رشته بررسی می نمائیم.

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه های آلمان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های مهندسی در آلمان شما باید ابتدا دوره یک ساله کالج را در آلمان بگذرانید. در کالج های مهندسی (T-Kurs) دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و علوم کامپیوتر تدریس می گردد. پس از پایان کالج و موفقیت در آزمون پایانی شما می توانید در یکی از گرایش های مهندسی (فیزیک، معماری، علوم کامپیوتر در اقتصاد، علم شیمی، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، فناوری تولید مواد غذایی، فن آوری تولید، ریاضیات، متالورژی، مهندسی برق، آمار، زمین شناسی، مهندسی مکانیک، فیزیک، فناوری کشتی، هیدروگرافی، جغرافیا، مدیریت زمین، فناوری صدا) از دانشگاه های دولتی آلمان پذیرش بگیرید. دوره کارشناسی در دانشگاه های آلمان به طور معمول 3 الی 4 سال طول می کشد و دروس عموما به زبان آلمانی تدریس خواهد شد. دروس رشته مکانیک در مقطع کارشناسی شامل دینامیک، استاتیک، ترمودینامیک، انتقال حرارت، مواد و کنترل می باشند.

برای اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش از کالج های مهندسی، باید مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و مدرک زبان آلمانی (حداقل سطح B2) داشته باشید. به صورت خلاصه مدارک مورد نیاز برای پذیرش و صدور ویزای تحصیلی عبارتند از:

  • ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ترجمه ریزنمرات دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • مدرک زبان آلمانی (حداقل در سطح B2)

تحصیل در آلمان

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه های آلمان

برخلاف دوران کارشناسی، اغلب دوره های مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. سطح مورد نیاز زبان برای هر دوره و دانشگاه گوناگون خواهد بود. طول دوره کارشناسی ارشد در آلمان به طور معمول 4 ترم (3 یا 4 ترم) می باشد. از دانشگاه های مطرح انگلیسی زبان در رشته مهندسی مکانیک می توان دانشگاه کارلسروهه، دانشگاه فرایبورگ و دانشگاه هایدلبرگ را نام برد. برای پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی در رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد مدارک زیر لازم اند:

  • ترجمه مدارک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی و کارشناسی
  • ترجمه ریز نمرات دوران دبیرستان، پیش دانشگاهی و کارشناسی
  • انگیزه نامه تحصیلی (SOP)
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • توصیه نامه تحصیلی (Recommendation Letter)
  • مدرک زبان معتبر انگلیسی یا آلمانی ( با توجه به دوره انتخابی)

تحصیل در مقطع دکتری رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه های آلمان

تحصیل در دوره دکتری بسته به رشته و گرایش انتخابی فرد و زمینه تحقیقات از 3 تا 5 سال زمان می برد. در صورت پذیرش در مقطع دکتری تحصیل در این مقطع رایگان خواهد بود. بیش از سه چهارم دوره های دکتری در دانشگاه های آلمان کاملا به زبان انگلیسی برگزار می شوند. مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در رشته مهندسی مکانیک دوره دکتری در آلمان عبارتند از:

  • ترجمه مدارک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی و کارشناسی ( ترجمه رسمی با مهر وزارت علوم و دادگستری)
  • ریز نمرات دوران دبیرستان، پیش دانشگاهی و کارشناسی ( ترجمه رسمی با مهر وزارت علوم و دادگستری)
  • رزومه تحصیلی و پژوهشی
  • توصیه نامه تحصیلی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • تمکن مالی (در صورت درخواست دانشگاه)

دانشگاه های مطرح رشته مهندسی مکانیک آلمان

  1. دانشگاه صنعتی مونیخ (Technische Universität München)

دانشگاه فنی مونیخ در سال 1868 میلادی تاسیس گردیده است که یکی از قدیمی ترین و قوی ترین دانشگاه های مهندسی اروپا می باشد. شهرت عمده این دانشگاه مدیون دانشکده مکانیک آن بوده و دانشجویان را با بالاترین سطح علمی این رشته آموزش می دهد. دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه از محبوبیت بالایی در میان کارفرمایان قرار دارند.

تحصیل در دانشگاه های آلمان

  1. دانشگاه آخن (Aachen RWTH )

دانشگاه فنی راینیش وستفلیشه آخن بزرگترین دانشگاه آلمانی در رشته های مهندسی با تعداد 45 هزار دانشجو در 157 رشته می باشد. دانشگاه آخن برای پژوهشهای خود در زمینه تکنولوژی و فن آوری هزینه های هنگفتی خرج نموده و از تمامی امکانات آموزشی استفاده می نماید. در کنار هم قرار گرفتن آموزش های تئوری و عملی موجب شده که عاشقان رشته مکانیک این دانشگاه را برای ادامه تحصیل برگزینند. دانشگاه آخن از مهمترین دانشگاه های آلمان بوده که فارغ التحصیلان آن چرخ های صنعت آلمان را می گردانند.

  1. موسسه فناوری کارلسروهه (Karlsruhe Institute of Technology)

یکی از بهترین دوره های آموزشی برای رشته مکانیک، در موسسه کارلسروهه ارائه می شود. این موسسه فن آوری دانشجو محور بوده و دوره هایی نظیر کارشناسی مهندسی مکانیک، کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، علوم و مهندسی مواد، مکاترونیک و فن آوری اطلاعات و دوره بین الملل مهندسی مکانیک در آن برگزار می شود.

بهترین دانشگاه  آلمان

  1. دانشگاه اشتوتگارت (Universität Stuttgart)

دانشگاه اشتوتگارت آلمان (تأسیس 1829 میلادی) یکی از ده دانشگاه برتر در حوزه تکنولوژی در آلمان بوده و از مؤسسات پیش رو در بحث فناوری به شمار می رود. علاوه بر یادگیری دروس در دوره های مختلف، در این دانشگاه خلاقیت و نوآوری ترویج داده شده و به دانشجویان نشان داده می شود که چگونه می توانند راه حل های خود را اجرایی نمایند. این دانشگاه به انتخاب مجله تایمز بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک نامیده شده است.

  1. دانشگاه فنی براونشویگ (Technical University of Braunschweig)

این دانشگاه یکی از بهترین و تخصصی ترین در رشته مهندسی مکانیک بوده که به صورت پژوهش محور فعالیت داشته و از این رو دانشجویان را در مقاطع ارشد و دکتری می پذیرد. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در این مقاطع را در رشته مهندسی مکانیک دارید دانشگاه فنی براونشویگ یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته مکانیک بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته مکانیک
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان